Vernieuwde LinkedIn Company Page

LinkedIn heeft de companypages een opfrisbeurt gegeven. Volg onderstaande punten en zorg dat jouw bedrijf weer helemaal correct op LinkedIn is vertegenwoordigd.

Punt 1: Banner afbeeldingen

De meest in het oog springende wijziging is de toevoeging van banner afbeeldingen bovenaan de bedrijvenpagina. Na Facebook en Twitter is LinkedIn dus ook om. Zorg dat de afbeelding onder de 2MB blijft en past binnen 646x220 pixels.

philipslinkedin

Punt 2: De nieuwsfeed

Ook de nieuwsfeed heeft een opfrisbeurt gekregen. Waar het voorheen een brij van kleine afbeeldingen en tekstjes was is de nieuwe nieuwsfeed niet alleen ruimer opgezet maar biedt LinkedIN nu ook de mogelijkheid berichten slechts naar een deel van je volgers te sturen, klik hiervoor op 'target audience'.

24 uur na je update verschijnen er - zoals Facebook al doet - statistieken per bericht.

Punt 3: Company profile

Zorg dat je company profile netjes is ingevuld, dit staat sinds de update namelijk op de voorpagina onder de nieuwsfeed.

Punt 4: Diensten, Careers etc.

Het was uiteraard al mogelijk om diensten etc. toe te voegen aan je company page. Sinds de update hebben deze een duidelijkere positie aan de rechterzijde van de pagina.

Onze mening:

Deze update kenmerkt zich vooral door een frisse make-over. Toch maken de toevoeging van de banner afbeelding en het gericht kunnen mikken op bepaalde volgers het mogelijk de company page effectiever in te zetten dan voorheen.