Werkwijze

Werken met Converzo betekent korte lijntjes en een no-nonsense aanpak. Transparant en recht door zee.

Om tot een succesvolle samenwerking te komen doorlopen we een aantal stappen. Deze stappen komen niet uit de duim, maar hebben zich in de loop der jaren als succesvol bewezen. Uiteraard passen we dit proces continu aan, alle feedback is daarom welkom. Ook wij leren dagelijks bij.

1. Wie wil je bereiken?
Een bezoeker op leeftijd bereik je minder goed met mobiele applicatie. Daarom is het belangrijk vooraf goed na te denken over jouw doelgroep. Waar bevindt jouw doelgroep zich online? Welke online kanalen gebruikt zij? Maar vooral ook welke kanalen niet!

2. Wat wil je bereiken?
Een website of webwinkel ontstaat altijd uit behoefte en streeft een bepaald doel na. De tijd dat een website of webwinkel puur als uithangbord fungeerde ligt gelukkig ver achter ons. Het doel kan bijvoorbeeld zijn meer omzet of meer naamsbekendheid genereren.

Minstens zo belangrijk is hoe we dit nadien gaan meten. Hier moeten we vooraf al over nadenken. Wat zijn jouw conversiepunten? Een conversiepunt voor jouw website kan zijn het aanvragen van een brochure, het verrichten van een aankoop of het invullen van een contactformulier. Met deze conversiepunten gaan we het succes meten, en hier mag jij ons op afrekenen.

3. Hoe gaan we dat bereiken?
Na het bepalen van de doelstellingen gaan we de online kanalen  bepalen die we hiervoor in gaan zetten. We hebben hier twee mogelijke paden.

a. › Als je nog geen website, webwinkel of applicatie hebt dan is het eerste doel uiteraard het ontwikkelen hiervan.

Ga verder naar  stap 4: Het ontwikkelen van het concept.

b. › Ben je al wel zover en heb je al een website of webwinkel, dan gaan we kijken of deze middelen wel nog voldoen om jouw doelstellingen te bereiken. Waar nodig passen we de bestaande website of webwinkel aan.

Ga verder naar stap 6: Bereiken en verbinden.

4. Het concept
Nadat de doelstellingen en kanalen zijn vastgesteld gaan we aan de slag met het concept. Hoe gaan we de doelstellingen behalen. Bij de ontwikkeling van het concept en het design houden we de trechterconstructie aan.

Een bezoeker komt ergens op de website of webwinkel binnen, vaak niet via de homepage, en gaat vervolgens een pad bewandelen binnen de website of webwinkel. Bewust of onbewust wordt een bezoeker altijd geleid naar de actie die jij van hem/ haar verlangt.

5. De ontwikkeling
Nadat we het samen eens zijn geworden over het concept, gaan we dit uitwerken in een werkende website, webwinkel of applicatie. Wij ontwikkelen altijd in Open Source software. Open Source software is vrij te gebruiken, heeft geen winstoogmerk en wordt wereldwijd door miljoenen ontwikkelaars ondersteund.

Voor jou als klant betekent dit dat je niet gebonden bent aan Converzo na oplevering. Je bent direct bij oplevering volledig eigenaar van de website, webwinkel of applicatie. En je kunt hiermee ook naar derden voor ondersteuning. Hiermee willen we voorkomen dat jij als klant afhankelijk bent van Converzo. Dit past in onze visie van helder en transparant werken.

Al tijdens de ontwikkeling zorgen we ervoor dat de website of webwinkel goed vindbaar is in Google. Als je niet goed gevonden wordt in Google dan besta je online niet. Zo simpel is het.

6. Bereiken
Na oplevering van jouw website of webwinkel begint het spel pas echt. De digitale deuren gaan open en nu is het zaak bezoekers te verleiden naar jouw website te gaan.

Om meer bezoekers naar jouw website of webwinkel te krijgen is het zaak goed gevonden te worden. Dit kan op natuurlijke wijze door de website of webwinkel hoog te laten ranken in Google of tegen betaling door middel van advertenties.

7. Conversie
Nadat de klant jouw website heeft gevonden is het de bedoeling dat deze een actie gaat ondernemen. Namelijk jouw nieuwsbrief downloaden, een brochure aanvragen, een terugbelafspraak maken of simpelweg iets kopen in de webwinkel.

Hier optimaliseren we ook het advertentiebudget op. Advertenties met een hoge conversieratio krijgen een hoger budget toegewezen.

8. Meten & bijsturen
Het spel is begonnen, de eerste bezoekers zijn binnengekomen. De eerste conversies zijn een feit. Nu gaan we aan de knoppen draaien, we optimaliseren de kanalen en advertenties ten einde het hoogste conversiepercentage te bereiken.

Het conversiepercentage vormt het uitgangspunt van de evaluatie. Als wij goed ons werk goed doen moet dit percentage consistent hoog zijn en waar mogelijk hoger worden.