Zakelijke leads uit je website

Recent zijn we door een aantal partijen benaderd met de vraag of we wel genoeg leads uit onze website halen. Nieuwsgierig en kritisch als we zijn hebben we aandachtig geluisterd naar de sales pitch. Het niet nader te benoemen bedrijf bood ons aan maandelijks een overzicht te sturen met bedrijven die onze website bezocht hebben. Interessant, maar dat kun je toch ook gewoon gratis uit Google Analytics halen was ons verweer. "Nee", zei de beste man. "Want dan kun je namelijk niet zien welke pagina's op de website bezocht zijn door het bedrijf". En daar ging de sales pitch even mis. Want dat is namelijk wel het geval.

Je kunt in Google analytics zien welke bedrijven, wanneer, welke pagina's op je website hebben bezocht. Je kunt ook zelfs zien in welke volgorde ze de pagina's bezocht hebben.

Het leek ons goed deze kennis met de buitenwereld te delen. Zodat iedereen hier gratis gebruik van kan maken. Hieronder een korte handleiding.

1. Klik allereerst op deze link: KLIK HIER

2. Log in op Google Analytics. Kies vervolgens het profiel waarvoor je de zakelijk leads wilt gaan bijhouden. Vul vervolgens een naam in voor het profiel zodat het voor jezelf duidelijk is dat het hier de zakelijke leads betreft.

3-9-2013_11-16-00

3. Klik vervolgens op "Secundaire Dimensie" en vervolgens op "Bestemmingspagina".

3-9-2013_11-04-39

4. Vervolgens kun je exact zien welke bedrijven welke pagina's op je website bezocht hebben. Rechtsboven kun je eventueel nog op datum filteren.