Als je nieuwe website of platform eenmaal online staat, is het natuurlijk de bedoeling dat hij zichtbaar wordt en blijft. Maar hoe doe je dat?
Organisch
Door de website, shop of het platform in te richten met de focus op SEO (Search Engine Optimization, of gewoon zoekmachine optimalisatie) zorg je voor organische vindbaarheid. Tijdens de bouw zorgen wij al dat de website op technisch gebied optimaal is ingericht, maar welke content moet daarna geplaatst worden om zo goed mogelijk vindbaar te zijn in de zoekmachines?
Adverteren
Daarnaast is het mogelijk om via betaalde advertenties te zorgen voor meer zichtbaarheid. Denk bijvoorbeeld aan SEA (Search Engine Advertising). Op basis van een zoekwoorden analyse bekijken we welke zoektermen in jouw branche interessant zijn. Zo’n zoektermen onderzoek laat precies zien hoeveel gezocht wordt op jouw product of dienst. Rondom de meest interessante termen richten we een Google Ads campagne in. Het budget is flexibel en kan ieder moment worden aangepast worden aan de hand van de resultaten van de campagne. Naast promotie via Google Ads kun je ook adverteren op platforms zoals Facebook, Instagram maar ook platforms. De mogelijkheden zijn legio en veranderen ook vaak. Heb je een webshop? Dan kijken we ook naar de mogelijkheden om op platforms zoals Bol.com, Google Shopping en Marktplaats te adverteren.
Meten is weten
Het grote voordeel van een online campagne is dat je vrijwel alle resultaten inzichtelijk kunt maken. We zorgen voor een goed ingerichte ‘meet machine’ in Google Analytics en zorgen daarbij vaak voor een overzichtelijk dashboard in Google Data Studio. Door op die manier je statistieken te presenteren gaan de cijfers ook binnen je bedrijf op een laagdrempelige manier leven.