Blog

De voordelen van Google Data Studio

Google Data Studio is relatief eenvoudig in gebruik, zeker in vergelijking met de meer high-end oplossingen in de markt. Het systeem koppelt gemakkelijk met andere producten van Google zoals Google AdWords, Google… lees meer

De invloed van de rankingsfactoren in Google's Algoritme

Welke aspecten beïnvloeden nu eigenlijk de ranking van jouw website? Ofwel, waardoor komt de ene site nu hoger in de zoekresultaten dan de andere. Dit is een vraag die Google… lees meer

Nieuw op Facebook: Call to action

Wellicht ken je het wel, actieknoppen op websites zoals “Klik hier voor de goedkoopste kleren” of “Vraag nu direct een offerte aan!”. Deze actieknoppen, ook wel call 2 actions genoemd,… lees meer

Responsive design: the do’s and dont’s

Sinds ‘mobilegeddon’ op 21 april 2015 is het hebben van een mobielvriendelijke website een must. Bedrijven met websites die volgens Google niet mobiel vriendelijk zijn worden vanaf die dag slechter… lees meer

SEA: Zet alvast een cirkel om dinsdag 21 april

Hoezo dan? Adverteer je via Google Adwords en is je site nog niet mobiel geoptimaliseerd. Let dan even op. Naast de maximale kosten per klik bepaalt Google aan de hand… lees meer

Versla je concurrentie in Google Shopping

Zoek eens naar een product met het woord ‘kopen’ erachter in Google. Dan vind je waarschijnlijk zoiets als dit op de resultatenpagina: Deze manier van adverteren is onderdeel van een… lees meer

Conversie optimalisatie tips voor e-mail marketing

In vijftien seconden bepaalt de ontvanger van jouw e-mail of hij/zij verder gaat lezen of afhaakt. Aan jou de uitdaging om de ontvanger als een ware casanova te verleiden om… lees meer

Converzo is wederom verhuisd!

We zijn verhuisd, maar niet ver deze keer. We kregen de kans om het penthouse van de Spoorzone te betrekken nadat onze vrienden van Brandstichting besloten hadden richting Amsterdam te… lees meer

Bereik de juiste mensen via Facebook advertising

De advertentiemogelijkheden op Facebook worden steeds krachtiger. Met name op het gebied van de juiste selectie van de doelgroep (targeting) maakt Facebook grote vorderingen. De targeting opties zijn samen te… lees meer

Wegwijs in het Analytics ‘Data Doolhof’ - Mobile

Eerder schreven we al een blog over een aangepast rapport binnen Google Analytics. Hierin legden we uit hoe je als bedrijf kunt zien welke andere bedrijven jouw website bezoeken en welke… lees meer

Hoe winkelt uw klant in de toekomst?

Afgelopen week woonden wij de Multichannel Conference bij. Eén van de behandelde vraagstukken was: “Hoe shopt uw klant in 2020?”. In deze blog blikken we – voor zover mogelijk –… lees meer

Google Partners: goed voor onze klanten

Eind vorig jaar is Google begonnen met het ondersteunen en opleiden van online marketingbureaus als Converzo middels het vernieuwde Google Partners programma. Hiermee tracht Google  bureaus als de onze een… lees meer

Hoe schrijf je een goede webtekst die hoog rankt in Google?

We krijgen vaak de vraag hoe je nu precies een goede tekst schrijft die hoog rankt in Google. Omdat deze vraag vaak terugkomt leek het ons goed eens uiteen te… lees meer

Beter vindbaar met Google Places

Wil je beter gevonden worden op internet, dan doe je er goed aan het bedrijf aan te melden bij Google Places Zakelijk, of ook wel genoemd Google+ Lokaal. Een gratis… lees meer

Meer conversie met vergelijkingssites

Iedereen kent ze wel, en maakt er waarschijnlijk wel eens gebruik van. Vergelijkingssites zoals Google Shopping en Beslist.nl. Met een simpele zoekopdracht vergelijk je direct de prijzen in meerdere webshops.… lees meer

Wat is Google Tag Manager?

Om het effect van je online marketinginspanningen te meten zijn de juiste tags essentieel voor jouw website. Wat doet een tag dan hoor ik je denken? Nou een tag is… lees meer

Converzo is verhuisd

Converzo slaat haar vleugels uit. Na 2 mooie jaren aan de Ringbaan Noord te Tilburg zijn we verhuisd naar dé creatieve broedplaats van Tilburg: De Spoorzone. Binnen de Spoorzone houden we… lees meer

Nieuwe EU cookiewet in de maak

Internetbedrijven mogen naar alle waarschijnlijkheid binnenkort toch zonder opt-in klantprofielen gaan aanleggen middels cookies. Voorwaarde is wel dat die profielen niet tot de persoon herleidbaar mogen zijn. Dat is het… lees meer

De verschillende petten van Zoekmachine Optimalisatie

Tot waar en niet verder, dat is wat dit artikel wil illustreren. Een duidelijke opsomming van het verschil tussen het toepassen van SEO volgens de richtlijnen van Google (white hat)… lees meer

Zakelijke leads uit je website

Recent zijn we door een aantal partijen benaderd met de vraag of we wel genoeg leads uit onze website halen. Nieuwsgierig en kritisch als we zijn hebben we aandachtig geluisterd… lees meer

Panda en Penguins update, wat bedoelt Google daar nu precies mee?

Bedrijven en organisaties kunnen tegenwoordig er haast niet meer omheen: zoekmachine optimalisatie. Zoekmachine optimalisatie is altijd een lastig punt geweest voor online marketeers. Werkzaamheden van een SEO (search engine optimalisation)… lees meer

Viral Marketing

Eén manier om marketingcommunicatiedoelstellingen te bereiken is het opzetten van een viral marketing campagne. Viral marketing kan deel uitmaken van een online marketing strategie, net als bloggen en zoekmachine optimalisatie. De… lees meer

De voordelen van een One Page Checkout

Een veelvoorkomend probleem onder webwinkels zijn 'abandoned shopping carts'. 'abandoned shopping carts' zijn verlaten winkelwagens. Veelal hebben bezoekers één of meerdere producten in de winkelwagen gedaan, waarna ze tijdens het… lees meer

Converzo staat (weer) in de Emerce

Wederom een mooie opsteker! Deze maand staan we wederom in de spotlight in de Emerce. Content marketing Agence Belle France Voor Agence Belle France (www.abfrance.nl) hebben we eerder dit jaar een… lees meer

Het nut van een blog

Bloggen begon als het bijhouden van een online dagboek waarin internetgebruikers hun interesses, hobby's, dagelijkse belevingen en gedachtes met de wereld deelden. De blogs van toen waren slechts een eenzijdig… lees meer

Zoekmachine Optimalisatie in een notendop

Veel van onze klanten willen hoger eindigen in de zoekresultaten van Google. Wat ze hierbij soms nog wel eens vergeten is dat hun concurrenten dit ook willen. De strijd om… lees meer

Vernieuwde LinkedIn Company Page

LinkedIn heeft de companypages een opfrisbeurt gegeven. Volg onderstaande punten en zorg dat jouw bedrijf weer helemaal correct op LinkedIn is vertegenwoordigd. Punt 1: Banner afbeeldingen De meest in het… lees meer

Hoe verspreid ik een E-Book

Er zijn veel redenen om een e-book uit te brengen. Van het verzamelen van mailadressen en leads tot het werken aan je naam en faam als kennishebber binnen jouw vakgebied.… lees meer

Wat is Responsive Webdesign?

Misschien ben je van dezelfde generatie als ik en herinner je je de browseroorlog nog tussen Internet Explorer en Netscape nog. Je zag toen vaak onderaan een website een mededeling… lees meer

SEO hoe het niet en wel moet

Onderstaand vind je een opsomming van vijf fouten die vaak gemaakt worden om een website hoog in Google laten eindigen. We zijn niet de muppets op het balkon die alleen… lees meer

De groei van Pinterest

Pinterest groeit de laatste tijd hard. Zó hard, dat gebruikers meer tijd doorbrengen opPinterest, dan op Twitter, LinkedIn en Google+ samen. Als het gaat om de Social Media netwerken met… lees meer

On- en Offline in retail

Volgens een internationaal onderzoek dat afgelopen maandag 20 februari door PricewaterhouseCoopers (PwC) is gepubliceerd halen winkeliers veel te weinig uit de wisselwerking tussen online en offline. Consumenten switchen tijdens hun aankoopproces… lees meer

Bovenaan in Google?

Hoger in de zoekmachines zorgt voor meer zichtbaarheid en meer klanten. Klinkt simpel, helaas is dit het niet. Maar wij helpen je graag een handje. Circa 90% start zijn zoektocht… lees meer